SABAR n SYUKUR...

OK.....ari ni aku rajin  skit nk update blog......just wanna to  use my ample time by doing  something useful...insyaALLAH useful ...utk korang yang rajin membace ni.....

sometime in my life.....ade moment2 yg aku rse satisfied sgt2...tp ade time aku rse mcm down giler2...especially result spm baru2 ni... brape ari jugak aku ambil mse utk tenangkan hati ni....mujurlah ade sahabat2 n family aku yg still bg aku support......thnx semue...aku bersyukur coz ade korang semue  dsamping aku.....tp sbnarnye bukan tu yang aku nk cite kt u all.....

tp klu difikir semule ade kaitan jugak dgn result spm aku ni.....ape yg aku nk bg tau korang semue mcm ni....
Belajarlah bersyukur dengan anugerah Allah...mungkin apa yang kta mahukan itu tak sama dengan apa yang telah Allah kurniakan pada kita semua...sebab setiap apa yang berlaku itu ade hikmahnya...kn every clouds have silver lining.....betul tak??? cuba kita semua renung2 kan.....sometime Allah hilangkan sekejap matahari...n then ALLAH datangkan pula guruh dan petir...puas kita mencari di manakah matahari...rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah........


So,my conclusion is bersabarlah atas segala yang berlaku kerana di setiap apa yang berlaku itu pasti ada hikmah disebaliknya.....belajarlah untuk berSYUKUR atas segala nikmat yang dkurniakan Allah itu  dan berSABARlah atas segala musibah yang ditimpakan Allah kepada kita...tak semua yang kita inginkan akan kita dapat....
hanya Allah jua yang tahu apa yang terbaik untuk hamba-hambanya.......


" dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya,"
Ayat 216, Surah Al-Baqarah


SENTIASALAH KITA MENGINGATKAN HATI KITA SUPAYA 

SENTIASA TABAH DALAM MENGHADAPI UJIAN DARIPADA 

ALLAH SWT....BE STRONG ..OK!!!!





..

1 comments:

meow..meow cat said...

AKU NI KADANG2 SERIUS..KADANG2 MENGARUT..SORRY AH KALAU KORANG YANG BACE NI RSE ANNOYING NGAN AKU ...SORRY EK....

Post a Comment